tisdag 2 februari 2010

Summering av ett helt gäng delsträckor

Här kommer en summering av vad som hänt de senaste dagarna i Fotostafetten och det blir en härlig resa från tema till tema! Klicka på bilderna för att komma till respektive triss.

För lag 1 är det två personer som bidragit med sina trissar, Barbro och Lisa på sträcka #8 och #9. Temat för Barbro var Oväntat och det hade Ingalill skickat henne.

- Nästa morgon finner jag helt oväntat min stora kisse högt upp under balkongtaket fast han inte alls brukar gilla att vara ute när det är så kallt, berättar Barbro om den här bilden. Och sedan skickar hon stafettpinnen vidare till Lisa.

- Här kommer mitt bidrag till fotostafetten, temat jag fick av Barbro var "inuti" och jag har fotat de skatter jag förvarar inuti mina glitteraskar, skriver Lisa och fortsätter, nu går stafettpinnen vidare till Inger, temat hon får av mig är just "skatt".


Lag 2 kör stenhårt och där har hela sex deltagare hunnit med sina uppdrag, på sträcka #7-12. Den första av dem var Pennelina som hade fått uppdrag Ljuset av personen före henne, Marie.

- Jag hade en triss i beredskap om det skulle köra ihop sig alldeles, men dagen började bra med solljuset som skapade ett mönster på väggen i sovrummet, berättar Pennelina. Från ljuset tar vi oss mot något Finputsat, som är det tema Nini Xi fick ta sig an.

Och så här säger hon om fotona:
- Mina bilder kommer från en riktigt fin restaurang vi fann (av en slump) i Santa Cruz på Teneriffa. Där fanns finputsade speglar överallt, till och med i taket! Stafettpinnen skickar hon vidare till Lovisa med temat Tänkvärt.

- Det var verkligen ett tänkvärt tema, bara i sig! Jag gick och klurade på det lite under dagen, och kom att tänka på ett av de tillfällen då det definitivt är värt att tänka till, nämligen vid schackspel. Det tänker Lovisa och visar bland annat ovanstående bild. Eftersom bilderna var tagna under en härlig tid på Rivieran associerar Lovisa till Paradis, som blev det tema hon lämnade till Veronica.

Bilder från tre årstider visar Veronica i sin triss och säger:
- Våra årstider är ju faktiskt på var sitt sätt ett paradis, eller vad tycker ni? Och sedan möter hon nästa deltagare i stafetten och ger Camilla just Möte som tema.

- ....på resan kör man över Högskusten Bron. Och det får mig att tänka på att när man "bygger broar" så skapas det oftast möten, skriver Camilla i sitt inlägg och hon vill sedan se La Dolce Vita klura på tema Nivå.

- Jag tänker direkt på höjdskillnader, säger La Dolce Vita och visar bland annat en bild från en promenad en vårdag i Oslo. Och så går stafettpinnen vidare till Hannah, som nu ska göra en fototriss på temat Lycka.

Hälsningar Helena

-------------------------------------------------------
STAFETTLAG 1.
  1. foto CHIP: Från ovan
  2. Livsturistens Guldkorn i bilder: Förbindelse
  3. Akson: Guld
  4. Eva-Lena Sjösteen: Stor och liten
  5. KriBo: Tillsammans
  6. Jannikah: Värme
  7. Ingalill: Längtan
  8. Barbro S: Oväntat
  9. Lisa: Inuti
Näst på tur i lag 1 i skrivande stund är Inger med tema Skatt.

STAFETTLAG 2.
  1. Gunsside: Från ovan
  2. Fairy: Okänt
  3. Kadermo: Baksida
  4. Fossing: Söndagsmiddag
  5. Chris o Jonas: Längtan
  6. Marie: Support
  7. Pennelina: Ljuset
  8. Nina Xi: Finputsat
  9. Lovisa Språkpolisa: Tänkvärt
  10. Veronica: Paradis
  11. Camilla (Rantis): Möte
  12. La Dolce Vita: Nivå
Näst på tur i lag 2 i skrivande stund är Hannah med tema Lycka.

Listorna över hela laguppställningarna finns i högerspalten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

LaDolceVita sa...

Vad du är snabb Helena! :o)) Kul att det finns såna som dig!!!!

Camilla (Rantis) sa...

...oj va kul detta med fotostafetten är...
Tack för att du gör ett otroligt bra jobb som håller i allt!
Dagens guldstjärna till dig!

Halloj världen! /Inger sa...

Ååååh vilka fina bilder! Tur att jag inte sett alla innan jag publicerade mina. Jag hade blivit helt knäckt ju!

Mina på temat "skatt" är nu utlagda och Pillargontanten har stafettpinnen!

Pillargontanten sa...

Och pillargontantens utmaning "Växer" finna nu på plats, och jag har skickat vidare pinnen till Rajson :O)
http://pillargontanten.blogspot.com/2010/02/fototstafetten-vaxer.html