torsdag 11 februari 2010

Hopp och kontraster

Inte många delsträckor kvar nu i Fotostafettens första omgång och för lag 1 har Margareta klarat av sträcka # 17. Hennes tema var Hopp och det fick hon skickat till sig från Ingrid.

- Hopp är som ord betraktat något som vi alla bär med oss i olika situationer. Mitt yngsta barnbarn skulle tolka ordet som ett hopp rätt upp i luften. Konkret och utan att lägga in känslor. Tänker jag på tro, hopp och kärlek, då är hoppets symbol rund. Min tolkning av hopp blir tre symboler som samverkar med varandra.

Det skriver Margareta och fortsätter med: - Hjärtat har jag ritat i snön i dag … Hopp är kärlek. Klicka på bilden för att se hela Margaretas triss. Det hon sedan ger i uppdrag till Sandra att åskådliggöra med sina bilder är Önskedröm.


För lag 2 har den näst näst sista deltagaren Wojtan klurat till på Kontraster som Karin skickade till henne och hon bloggade sin stafett-triss ikväll.

- Jag och Millan var på promenad i Särö i söndags. På stranden stod denna solstol kvar, djupt ner i snön. Två andra sorters kontraster visar också Wojtan upp i sitt inlägg, klicka på bilden för att komma dit. - Själv lämnar jag nu över stafettpinnen till Louise och ditt tema blir BALANS, skriver Wojtan.

Hälsningar Helena

...........................................................................

STAFETTLAG 1.
  1. foto CHIP: Från ovan
  2. Livsturistens Guldkorn i bilder: Förbindelse
  3. Akson: Guld
  4. Eva-Lena Sjösteen: Stor och liten
  5. KriBo: Tillsammans
  6. Jannikah: Värme
  7. Ingalill: Längtan
  8. Barbro S: Oväntat
  9. Lisa: Inuti
  10. Halloj världen!/Inger: Skatt
  11. Pillargontanten: Växer
  12. Rajson: Skimrande
  13. Hagemor: Livets höjdpunkter
  14. Carina: Glede/Glädje
  15. Bitten: Använd
  16. Ingrid: Rädsla
  17. Margareta: Hopp
Näst på tur i lag 1 är Sandra och hon har fått temat Önskedröm.

STAFETTLAG 2.
  1. Gunsside: Från ovan
  2. Fairy: Okänt
  3. Kadermo: Baksida
  4. Fossing: Söndagsmiddag
  5. Chris o Jonas: Längtan
  6. Marie: Support
  7. Pennelina: Ljuset
  8. Nina Xi: Finputsat
  9. Lovisa Språkpolisa: Tänkvärt
  10. Veronica: Paradis
  11. Camilla (Rantis): Möte
  12. La Dolce Vita: Nivå
  13. Hannah/anarkistbävern: Lycka
  14. Sinneskatten: Nostalgi
  15. Nattsyrran: Känsla
  16. Alice 1.0: Färg
  17. Karin: Strukturer
  18. Wojtan: Kontraster
Näst på tur i lag 2 är Cecilia och hon har fått tema Balans.

Listorna över hela laguppställningarna finns i högerspalten.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Då har jag publicerat lite önskedrömmar hos mig, och lämnat över temat Hoppsan! till Cecilia :-)

Cecilia/svengland sa...

Hej, nu har jag publicerat mina bilder under temat Hoppsan! och avslutar härmed stafetten för Lag 1! :-)